STALKER ","

Web Site Counter

since;18 Oct 2010

26 September 2011

Kerja Khursus Akaun.

Assalamualaikum semua. anda semua sihat ? okay la aku nak terus mulakan cerita. malas nak membebel. aku kalau membebel mengalahkan mama aku. haha #sedarpun. okay tajok kita hari ini about Kerja Khursus Prinsip Perakaunan.setiap pelajar form 4 yang mengambil subjek akaun diwajibkan membuat kerja khursus ini sebab markah ini akan dimasukkan dalam SPM tahun depan. ye kalau korang nak tahu aku ini adalah budak sastera akaun. aku happy dengan pilihan aliran aku. tak susah tak senang subjek dia :p 
kami budak kampunggg. hahahaha:p *takde kaitan dengan post kali ni
tahun ini kerja khursus akaun kene buat pasal perniagaan. yeah aku jadi usahawan sekejap. haha. nak tahu ape nama perniagaan aku and apa yang aku jual ? nama perniagaan aku is FROGGIE SPORTS ENTERPRISE and aku menjual barangan sukan. sedap tak nama perniagaan aku ? korang mesti tertanya-tanyakan kenape mesti froggie ? sebab froggie tuh adalah nama barang yang aku bagi dekat seseorang yang aku sayang. hihihi cett jangan pikir lain. dia kawan aku :p 
hah, calculator nie la yang aku gunakan selama aku buat kerja khursus ni. besar kan ? jangan main-main sama ini calculator. zaman 2000 punye taww. hahaa. siap ada lampu lagi tuhhh :p korang ada ? hahaha actually calculator ni kepunyaan mama ku. dia bagi aku calculator nie supaya senang nak kire. senang nak kira and luas pandangan. tak macam calculator math kecik and padat. haha:p calculator ni aku segan nak bawak sekolah. besar sangattt. 
nak tahu kerja khursus ni aku buat last minute kot. malas nak buat awal-awal. bila tarikh kene hantar nak tibe barulah kelam kabut nak buat itu ini. but nasib baik mama aku seorang akauntan so senang la sikit kerja aku. kalau takde mama aku, mesti susah aku. hihihi thankss mama ! :> 
last sekali kene buat penyata kewangan. and tahu tak aku dapat rugi ke untung bersih ? semestinya aku dapat RUGI bersihh. hahaa amekk kauu ! baruu berniaga dah rugi. takde langsong ciri-ciri nak berniaga. memang aku taknak jadi usahawan pun. cita-cita aku is want to be an Accountant. Amin :)
nampak tak gambar diatas. aku ada modal RM135000 and mempunyai 2 orang pekerja. kaya kan aku ? tapi sayangg rugii. hahaha kalau korang free or nak beli barang sukan rajinrajin kan la datang ke kedai aku yang terletak di NO.16,JALAN COMEL 28, TAMAN SEJATI 41000 SUBANG JAYA. mesti korangg tak jumpe kedai aku sebab besar sangatt. *padahal tak pernah wujud pun alamat macam tuh :p
tarikh hantar projek ini pada hari jumaat iatu bersamaan pada 30 Sept 2011. aku just nak tinggal print je and binding kan aje. Lastly aku nak mengucapkan terimakasih kepada familyku yang sudi membantu diriku. and terima kasih juga kepada guru akaun aku iatu cikgu hasmayati yang comel gituu yang aku rase dia pening apabila mengecheck kerja khursus aku nie.haha and tak lupa juga kepada classmates aku yang sudi menolong aku ketika aku tak imbang buat kerja akaun tuh. thank you so muchhh ! :)
p/s: sila sedekah Al-Fatihah kepada adik kepada atok saya yang telah kembali ke rahmatullah.
Anis Sofea Ishak.

terima kasih kerana sudi membaca (:

Tiada ulasan:

Catat Ulasan